Rozwój technologii i rosnące udziały handlu internetowego sprawiają, że coraz częściej myślimy o rozwoju naszego biznesu. W sieci jednak istnieje ponad 20 milionów sklepów internetowych, jak więc wyróżnić się na ich tle? Z pomocą przyjdzie pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych. SEO stało się obecnie najlepszym narzędziem pozwalającym na rozwój sklepu internetowego.
Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych dla e-commerce – przydatne wskazówki
Słowa kluczowe
Intencje wyszukiwania i treść strony internetowej nie będą mogły się spotkać, jeśli nie zadbasz o odpowiednie słowa kluczowe. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa. Wykorzystaj potencjał fraz ogólnych, long tail, słów kluczowych oraz pytań, aby usprawnić pracę robotów wyszukiwarek. Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych osadza się tym samym na perfekcyjnej znajomości języka.
Meta tagi
To jedna z podstaw technicznego SEO. Musisz zadbać o tag tytułowy oraz opis meta. W ich strukturze możesz zawrzeć słowa kluczowe, jednak bądź rozważny – co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków. Aby przyciągnąć klienta, posługuj się językiem korzyści.
Treść i opisy produktów
W przypadku sklepów internetowych treścią jest przede wszystkim produkt i jego opis. Zadbaj, aby każda z informacji była jasna i czytelna, nie możesz zapomnieć o nazwie, dostępnych modelach, cenie, parametrach, metodach płatności i dostawy. Za pomocą ciekawego opisu jesteś w stanie zatrzymać klienta, a nawet skłonić go do powrotu.
Obrazy
Nie ma porządnego sklepu online bez zdjęć produktów. Zoptymalizuj materiały wizualne, aby nie spowalniały prędkości ładowania strony, za pomocą konwertowania. Dzięki temu nie stracisz jakości i będziesz się pozycjonować w Google Grafika.
Menu
Jeśli posiadasz bogatą ofertę produktów i/lub usług, wykorzystaj potencjał menu okruszkowego (breadcrumbs). Pozwala ono na stworzenie kategorii oraz podkategorii dla asortymentu. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna, a Ty jesteś w stanie śledzić i analizować ścieżkę zakupową swoich klientów.
Mobilność
Jak to mówią w świecie SEO: mobile first, desktop second. Ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Zadbaj, aby Twój sklep był responsywny i dostosowywał się do rozdzielczości ekranów. Kto z nas nie robił zakupów przez telefon w drodze do domu?
Słowo na koniec
Pozycjonowanie zagraniczne strony internetowej w e-commerce to nie lada wyzwanie. Zanim zaczniesz promocję swojej strony, musisz zadbać o wysoki poziom swoich usług. Podążaj za trendami i stwórz fundamenty struktury strony z pomocą technicznego SEO. Wtedy eco-ecommerce, q-commerce, metody buy now and pay later, omnichannel czy social commerce będą dla Ciebie łatwizną!