Rozwój cyfryzacji doprowadził do zjawiska, którego jeszcze dekadę temu zwyczajnie się nie spodziewaliśmy. Marketing oraz handel oficjalnie wkroczyły w przestrzeń wirtualną. Jednak wraz z możliwościami napotykamy wiele przeszkód, na przykład chcąc realizować pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk zetkniemy się z wysoką konkurencyjnością na rynku. Na świecie istnieje ponad 20 milionów sklepów internetowych, co więc musimy zrobić, aby to właśnie na naszą ofertę zdecydował się potencjalny klient? Na to pytanie odpowiedzi szuka wielu przedsiębiorców, a my mamy na celu nakierować Was, co jest w stanie zwiększyć Waszą widoczność w sieci. Skupimy się na lokalnym pozycjonowaniu, mianowicie interesuje nas pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk. Jak zacząć? Wyjaśniamy!

Pozycjonowanie stron internetowych dla e-commerce – przydatne wskazówki 

Słowa kluczowe

Intencje wyszukiwania i treść strony internetowej nie będą mogły się spotkać, jeśli nie zadbasz o odpowiednie słowa kluczowe. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa. Wykorzystaj potencjał fraz ogólnych, long tail, słów kluczowych oraz pytań, aby usprawnić pracę robotów wyszukiwarek.

Meta tagi

To jedna z podstaw technicznego SEO. Musisz zadbać o tag tytułowy oraz opis meta. W ich strukturze możesz zawrzeć słowa kluczowe, jednak bądź rozważny – co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków. Aby przyciągnąć klienta, posługuj się językiem korzyści.

Treść i opisy produktów

Gdy rozchodzi się o pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk kluczowa jest przede wszystkim treść i produkt oraz jego opis. Zadbaj, aby każda z informacji była jasna i czytelna, nie możesz zapomnieć o nazwie, dostępnych modelach, cenie, parametrach, metodach płatności i dostawy. Za pomocą ciekawego opisu jesteś w stanie zatrzymać klienta, a nawet skłonić go do powrotu. 

Obrazy

Nie ma porządnego sklepu online bez zdjęć produktów. Zoptymalizuj materiały wizualne, aby nie spowalniały prędkości ładowania strony, za pomocą konwertowania. Dzięki temu nie stracisz jakości i będziesz się pozycjonować w Google Grafika.

Menu

Jeśli posiadasz bogatą ofertę produktów i/lub usług, wykorzystaj potencjał menu okruszkowego (breadcrumbs). Pozwala ono na stworzenie kategorii oraz podkategorii dla asortymentu. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna, a Ty jesteś w stanie śledzić i analizować ścieżkę zakupową swoich klientów.

Mobilność

Jak to mówią w świecie SEO: mobile first, desktop second. Ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Zadbaj, aby Twój sklep był responsywny i dostosowywał się do rozdzielczości ekranów. Kto z nas nie robił zakupów przez telefon w drodze do domu? 

Słowo na koniec

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk w e-commerce to nie lada wyzwanie. Jeśli zadbasz o każdy z opisanych elementów, poprawisz swoje szanse na stanie się liderem sprzedaży. Twoim priorytetowym zadaniem jest śledzenie rynku i analiza nowinek, które są kluczowe, aby nie uplasować się za konkurencją. E-commerce jest dynamiczne, z tego też względu wiele firm decyduje się na usługi agencji SEO, które pozwalają nam nadążyć i utrzymać korzystną pozycję. Proponujemy to rozważyć, naprawdę warto współpracować z agencjami SEO!

 

By admin